• سه شنبه ١٥ اسفند ١٤٠٢-١٢:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٣٧
در دویست و بیستمین صحن شورا 6-220

مجوز تکمیل پروژه پایانه شرق به شهرداری تهران داده شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به استناد اسناد بالادستی، به شهرداری تهران (شرکت راه آهن شهری تهران و حومه) اجازه دادند تا بر اساس آیین نامه معاملات شرکت مترو برای تکمیل پایانه شرق به میزان ۸ هزار میلیارد ریال در بودجه شهرداری تهران نسبت به انعقاد قرارداد مربوطه، اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در قرائت مفاد این لایحه با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات در مدتی به شرکت مترو واگذار شد؛ اظهار کرد: با توجه به این بروز ابهاماتی در خصوص مأموریت مترو و واگذاری این فعالیت به شرکت مترو، مجدداً تصمیم گرفته شد اجرای امور دوباره به سازمان پایانه ها اختصاص یابد. از سویی بودجه و متمم بودجه این پروژه در سال 1402 به سازمان پایانه ها داده شد. ضمن آنکه چون پیمانکار مترو کار را آغاز کرده بود و برای پیشگیری از افزایش هزینه ها، مجبور شدند که پیمانکار را خلع ید کنند و شهرداری پیشنهاد داد ردیف بودجه برای تکمیل پایانه شرق به شرکت مترو تهران اختصاص یابد و نظر کمیسیون در این خصوص مثبت است.
وی افزود: به استناد اسناد بالادستی، به شهرداری تهران (شرکت راه آهن شهری تهران و حومه) اجازه داده می شود بر اساس آیین نامه معاملات شرکت مترو برای تکمیل پایانه شرق به میزان هشت هزار میلیارد ریال در بودجه شهرداری تهران نسبت به انعقاد قرارداد مربوطه و با لحاظ صرفه و صلاح شهرداری و با رعایت قوانین و مقررات، اقدام کند.
این عضو شورا در قرائت تبصره ذیل این سند نیز اعلام کرد: در این لایحه آمده که شهرداری تهران مکلف است گزارش اجرای این مصوبه و همچنین درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه را تا پایان اردیبهشت ماه سال آتی به شورای شهر تهران ارسال کند.
 
هرمزی: بهره‌برداری از فاز یک پایانه شرق در خردادماه
م معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پس از اینکه کار آغاز شد؛ شرکت شهروند با راهبری معاونت مالی پای کار آمد تا انتفاع بیشتری از شهر صورت بگیرد؛ مدتی طول کشید تا مشکل زمین و پیمانکار حل شود که خوشبختانه حل شد.
وی با بیان اینکه فاز اول ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ ادامه داد: در خردادماه سال آینده تعاونی های حمل و نقل در پایانه شرق مستقر خواهند شد. فاز دوم نیز نیاز به جانمایی ساختمان و اختصاص بودجه برای اجرا دارد.
 
بابایی: افتتاح، تنها به ابنیه ترمینال شرق محدود نشود
رئیس کمیته ایمنی شورا نیز ضمن انتقاد از اینکه عملکرد و اتمام آن باید مطابق وعده داده شده انجام شود؛ گفت: ابتدا اتمام این پروژه با وعده افتتاح در اردیبهشت ماه داده شد. اما الآن به خرداد 1403 رسیده، تقاضا داریم که افتتاح، تنها به ابنیه ختم نشود بلکه حرکت اتوبوس ها و فروش بلیط نیز از فردای روز بهره برداری آغاز شود و پایانه معطل نماند تا تعاونی ها مستقر شوند.
گفتنی است اعضا با 19 رأی موافقت خود را با اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل پروژه احداث پایانه شرق، اعلام کردند.
 
کد خبر: 6-220

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: